- Termene de realizare
- Livrare
- Modalități de plată
- Politica de retur
- Garanții
- Termene și condiții pe larg (în termeni legali)
Termene de realizare
Bijuteriile Contemporia comercializate pe acest site nu se află în stoc, cu excepția celor din secțiunea ”Produse disponibile imediat” (din meniul principal -> Shop -> Produse disponibile imediat), ele sunt realizate ulterior confirmării comenzii.
Timpul de realizare al unei bijuterii variază în funcție de complexitatea design-ului si numarul de comenzi aflate în desfășurare.
Termenul mediu de livrare al bijuteriilor este de 15 zile lucrătoare.
În perioadele aglomerate (de exemplu: decembrie, martie; pentru verighete: aprilie, mai, iunie) termenul de livrare este în general mai mare de 15 zile lucrătoare, dar nu va depășii 30 de zile calendaristice.
Dacă aveți nevoie de bijuterie/bijuterii mai repede, vă rugăm să ne contactați pentru a afla dacă putem urgenta comanda dumneavoastră (hello@contemporia.ro).
Dacă nu putem livra bijuteria în termenul de maxim 30 de zile calendaristice vă vom contacta telefonic sau prin e-mail în termen de maxim 5 zile lucrătoare de la data plasării comenzii pentru a vă informa și a afla dacă doriți să mențineți comanda.
Livrare
În România:
Este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 450 lei.
Pentru București cumpărătorul poate opta pentru livrarea comenzii prin compania de curierat Sinapseria, costul fiind de 18 lei sau 25 lei pentru opțiunea de plată ramburs.
Pentru localități de pe teritoriul României, cu excepția Bucureștiului, cumpărătorul poate opta pentru livrarea comenzii prin compania de curierat FedEx TNT, costul fiind de 20 lei sau 25 lei pentru opțiunea de plată ramburs.
Pentru localități de pe teritoriul României cumpărătorul poate opta pentru livrarea comenzii prin compania de curierat Sameday, serviciul Easybox, costul fiind de 15 lei.
Livrarea se realizează în 24-48 de ore (nu se iau în calcul zilele de weekend și sărbătorile legale).
Internațională:
Livrarea comenzilor în afara teritoriului României este asigurată de compania de curierat DHL. Costurile de livrare pentru fiecare țară pot fi vizualizate aici.
Livrarea se realizează în maxim 5 zile lucrătoare (nu se iau în calcul zilele de weekend și sărbătorile legale).
Modalități de plată
- Plata ramburs: la livrararea Bunurilor pentru Comenzi cu valoare mai mică de 700 lei (RON);
- Card bancar: cardurile acceptate sunt: Maestro / VISA / Mastercard;
- Virament bancar: după plasarea comenzii cumpărătorul va primi prin poșta electronică (e-mail) datele necesare efectuării viramentului bancar;
- Voucher cadou: dacă cumpărătorul deţine unul sau mai multe Vouchere Cadou Contemporia, are posibilitatea de a le utiliza pentru a achita parţial sau integral Comanda pe Site.
Politica de retur
Cumpărătorul are dreptul să returneze un bun sau să renunțe la un serviciu, în termen de 14 zile calendaristice, fără invocarea niciunui motiv și fără a suporta alte costuri decât cele de livrare.
În cazul în care cumpărătorul decide să se retragă din contract, acesta va putea completa formularul de retur ce se regaseste la adresa https://contemporia.ro/termene-si-conditii sau va putea anunța intenția de retragere prin e-mail la adresa hello@contemporia.ro.
Expedierea Bunurilor pentru care s-a renunțat la cumpărare se face obligatoriu, dupa notificarea în scris a intenției prin poștă electronică (e-mail) la hello@contemporia.ro. Vânzătorul își rezervăm dreptul de a nu accepta primirea coletelor retur fără notificare scrisă prealabilă.
Adresa de retur a bunurilor pentru care s-a renunțat la cumpărare este: București, strada. Dumitru Pera, nr. 9, sector 6, cod poștal 060138.
Sunt exceptate de la dreptul de retragere bunurile confecţionate după specificaţiile prezentate de cumpărător sau personalizate în mod clar.
Vânzătorul va rambursa suma plătită de cumpărător în maxim 14 zile de la data informării vânzătorului de către cumpărător asupra deciziei sale de retragere din contract. Suma va fi returnată după cum urmează:
- pentru comenzile achitate cu card bancar -> prin restituire în contul din care a fost efectuată plata;
- pentru comenzile achitate cu Op/iTransfer -> prin virament bancar;
- pentru comenzile achitate ramburs -> prin restituirea contravalorii produsului în contul bancar transmis de client.
Vânzătorul va putea amâna rambursarea sumei până la primirea bunurilor vândute sau până la primirea unei dovezi conform căreia acestea au fost expediate.
Model de retragere preluat de pe siteul www.anpc.gov.ro/ pe baza Ordonanţei de urgenţă nr. 34/2014:
Stimați consumatori, prezentul formular se trimite înapoi completat doar dacă doriţi să vă retrageţi din contract.
-Către …………………………………………………………[aici se introduce numele, adresa poştală şi, dacă este cazul, numărul de telefon, numărul de fax şi adresa de e-mail ale Contemporia srl]:
– Vă informez/Vă informăm (*) prin prezenta cu privire la retragerea mea/noastră (*) din contractul referitor la vânzarea următoarelor produse (*)
-Comandate la data (*)/primite la data (*)
– Numele consumatorului (consumatorilor)
– Adresa consumatorului (consumatorilor)
– Semnătura consumatorului (consumatorilor) (doar în cazul în care acest formular este notificat pe hârtie)
– Data
Diminuarea valorii bunurilor returnate
Pentru a stabili natura și caracteristicile bunurilor, cumpărătorul trebuie să le manipuleze și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin fizic real. De exemplu: cumpărătorul trebuie doar să probeze un articol, nu să îl poarte la diverse ocazii.
În cazul în care cumpărătorul își exercită dreptul de retragere după ce a utilizat bunurile într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a acestora, cumpărătorul este responsabil pentru eventuala diminuare a valorii bunurilor.
Daca bunul este returnat într-o stare în care nu mai poate fi vândut ca nou, ne rezervăm dreptul de a solicita o taxă pentru readucerea lui în stadiul inițial sau, la solicitarea cumpărătorului, vom reexpedia bunul, cheltuielile de livrare fiind suportate de către cumpărător.
Accesoriile (cutie bijuterie, certificat de garanție, sacoșă cadou, mapă documente etc) aflate în cutia de transport fac parte integrantă din bun. Ca urmare, recomandăm cumpărătorului atunci când își exercită dreptul de retragere din contract să îl returneze împreună cu toate accesoriile acestuia.
Nu este necesară returnarea produsului în ambalajul original în care a fost livrat (cutie de carton, plic de plastic etc) însă trebuie respectate condițiile de siguranță la transport.
Bunurile returnate ce prezintă urme de uzură (pete, zgârieturi, îndoituri, fisuri, lovituri, pietre lipsă etc.) se acceptă retur numai după aducerea lor la conformitate, implicând costurile de reparare, înlocuire a eventualelor piese deteriorate. Valorea finală se stabilește în funcție de valoarea pieselor ce trebuie înlocuite și a manoperei de recondiționare.
Garanții
Bijuteriile Contemporia vândute prin siteul www.contemporia.ro, sunt însoțite de certificatul de garanție care atestă faptul că îndeplinesc parametrii și cerințele de calitate în conformitate cu normele legale în vigoare.
Termenul de garanție oferit de Contemporia pentru bijuteriile din metale prețioase este de 3 ani pentru orice lipsă de conformitate existentă la data vânzării.
În perioada de garanție, cumpărătorul beneficiază de următoarele drepturi:
Dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau dreptul de a solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepţia situaţiei în care măsura este imposibilă sau disproporţionată.
O măsură reparatorie va fi considerată ca imposibilă dacă vânzătorul nu poate asigura produse identice pentru înlocuire sau piese de schimb pentru reparare, inclusiv ca urmare a lipsei utilajelor sau a tehnologiei aferente.
Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi cumpărător, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru cumpărător, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele.
Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a predat produsul vânzătorului ori persoanei desemnate de acesta.
Dreptul de a solicita o reducere corespunzătoare a prețului sau rezoluțiunea contractului în oricare dintre următoarele cazuri: dacă nu beneficiază nici de repararea, nici de înlocuirea produsului; dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie într-o perioadă de timp rezonabilă; dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie fără inconveniente semnificative pentru consumator.
Costul livrării bunului către vânzător pentru reparare sau înlocuire conform garanției de conformitate și cel al livrării bunului înapoi la consumator după aducerea la conformitate vor fi acoperite de vânzător.
Acordarea garanției
Predarea bijuteriilor pentru reparație sau înlocuire în baza garanției de conformitate, se face prin curier sau de către client sau un împuternicit al acestuia, la adresa din București: strada Dumitu Pera, nr. 9, sector 6. Aceste servicii se preiau și se execută în termen de maxim 15 zile calendaristice de la data recepționării bunurilor.
Predarea bunurilor pentru reparație, înlocuire, retuș sau întreținere se face obligatoriu, după notificarea în scris a intenției la adresa de e-mail hello@contemporia.ro. Vânzătorul își rezervăm dreptul de a nu accepta primirea bunurilor fără notificare scrisă prealabilă.
În vederea exercitării drepturilor conferite prin garanția contractuală, cumpărătorul este obligat a însoți orice reclamație sau solicitare de reparație cu certificatul de garantie care însoțește bunul la cumpărare.
Reparația, retușul sau alte proceduri de întreținere vor fi executate doar dacă aceste operațiuni nu presupun riscuri care ar putea afecta rezistența sau modelul bijuteriilor.
Nu se consideră a fi lipsă de conformitate dacă în momentul încheierii contractului de vânzare-cumpărare Cumpărătorul a cunoscut sau nu putea, în mod rezonabil, să nu cunoască această lipsă de conformitate ori dacă lipsa de conformitate își are originea în materialele furnizate de consumator.
Cauze care atrag pierderea garanției
Cumpărătorul poate pierde garanția constituită în baza prezentului contract atunci când se face vinovat de săvârșirea unor acțiuni/inacțiuni, după cum urmează:
Nerespectarea instrucțiunilor de utilizare și îngrijire a produsului achiziționat, așa cum sunt acestea menționate în cadrul acestui document.
Executarea unor lucrări de reparare/modificare a produselor achiziționate de către Cumpărător personal sau prin intermediul unor persoane neautorizate ori în alte ateliere decât cele proprii ale Vânzătorului astfel cum acestea au fost indicate în cuprinsul prezentului contract.
Manipularea neadecvată a Bunurilor, de exemplu, dar fără a se limita la: lovituri, zgârieturi, îndoiri, deformări.
Pierderea certificatului de garantie.
Recomandări întreținere bijuterii
a) Păstrați bijuteriile în cutiile primite la achiziționarea produselor sau în alte cutii destinate bijuteriilor.
b) Nu purtați bijuteriile în timpul activităților casnice/ brute.
c) Nu purtați bijuteriile în timpul activităților fizice intense.
d) Evitați contactul bijuteriilor cu substanțele chimice, parfum, produse cosmetice, soluții acide, ulei de motor, substanțe ce conțin sulf, acestea ar putea duce la oxidarea metalului.
e) Purtați cu grijă bijuteriile cu pietre și perle deoarece montura acestora nu rezistă șocurilor mecanice.
f) Purtați cu grijă bijuteriile ce cuprind elemente subțiri, acestea nu rezistă șocurilor mecanice.
g) Placarea cu rodiu este un procedeu prin care bijuteriile sunt acoperite cu un strat foarte subțire din acest metal pentru a le conferi mai multă strălucire și rezistență și/ sau pentru a le modifica culoarea: rodiu negru/ rodiu alb.
Ca urmare a purtării bijuteriilor astfel placate, stratul de rodiu dispare treptat prin uzură mecanică (frecare), de aceea vă recomandăm să evitați purtarea acestor bijuterii, în special a inelelor, în timpul activităților fizice intense, al treburilor casnice sau brute.
h) Nu încercați să curățați bijuteriile utilizând substanțe de uz domestic: bicarbonat, praf de curățat vase, detegent de vase etc. Aceste substanțe ar putea duce la zgârierea și/sau mătuirea metalului, pietrelor și perlelor.
i) Nu încercați să curățați montura pietrelor cu ajutorul acelor sau al altor obiecte ascuțite care ar putea deteriora piatra ori montura acesteia.
j) În funcție de gradul utilizării, vă recomandăm ca bijuteriile să fie examinate și curățate de către un bijutier cel puțin o dată pe an.
Servicii de întreținere postcumpărare oferite de Contemporia
În perioada de garanție comercială de 3 ani cumpărătorul beneficiază de o serie de servicii postcumpărare gratuite care cuprind curățare, lustruire, verificare integritate montură, replacare cu rodiu, în măsura în care bijuteriile cumpărate permit efectuarea unor astfel de operațiuni.
Asigurăm gratuit modificarea măsurii ineleleor Contemporia achiziționate de pe www.contemporia.ro o singură dată în termen de maxim 90 de zile calendaristice de la data achiziției dacă diferența este de maxim +/- 1 număr (de exemplu dacă inelul achiziționat este măsura 10 îl vom modifica gratuit astfel încât să fie 9 sau 11).
În cazul în care se solicită modificarea măsurii inelului cu mai mult de 1 număr asigurăm acest serviciu contra cost. Costul variază în funcție de diferența de măsură și complexitatea modelului și va fi comunicat la solicitarea serviciului.
Serviciile gratuite de întreținere postcumparare nu includ transportul prin curier al produselor.
Predarea bijuteriilor pentru serviciile de întreținere postcumparare se face prin curier sau de către client sau un împuternicit al acestuia, la adresa din București: strada Dumitu Pera, nr. 9, sector 6. Aceste servicii se preiau și se execută în termen de maxim 30 de zile calendaristice de la data recepționării bunurilor.
Predarea bunurilor pentru serviciile de întreținere se face obligatoriu, după notificarea în scris a intenției la adresa de e-mail hello@contemporia.ro. Vânzătorul își rezervăm dreptul de a nu accepta primirea bunurilor fără notificare scrisă prealabilă.
Garanții specifice bijuteriilor realizate din metale și pietre prețioase
Contemporia SRL și Contemporia Arts SRL sunt autorizate conform legislației în vigoare să efectueze operațiuni cu metale și pietre prețioase de către Autoritatea Natională pentru Protecția Consumatorului – Divizia Metale Pețioase, Pietre Prețioase si Proces Kimberley (DMPPPPK) după cum urmează:
Bijuteriile Contemporia realizate din metale prețioase prezintă ștanțate 3 mărci ce garantează puritatea metalului din care sunt realizate conform legislației în vigoare, OUG 10/2018 privind regimul metalelor preţioase şi pietrelor preţioase în România:
a) Marca de responsabilitate proprie după cum urmează:
grupul de litere ”CTP” pentru Contemporia SRL
grupul de litere ”CTPA” pentru Contemporia Arts SRL
b) Marca de titlu (925 pentru argint, 585 pentru aur 14K, 750 pentru aur 18K etc),
c) Marca de stat ștanțată de către Autoritatea Natională pentru Protecția Consumatorului – Divizia Metale Pețioase, Pietre Prețioase si Proces Kimberley (DMPPPPK).
În cazul bijuteriilor din aur cu greutatea sub 1 gram, a celor din argint cu greutatea sub 2 grame, a bijuteriilor fine, de mici dimensiuni sau al căror aspect ori integritate poate fi periclitată prin ștanțare, există posibilitatea să fie ștanțate doar cu marca de stat sau există posibilitatea ca mărcile să nu fie aplicate, caz în care bijuteriile vor fi comercializate însoţite de certificatul de testare.
Termene și condiții pe larg (în termeni legali)
- DEFINITII SI TERMENI
Vânzător – societatea comercială CONTEMPORIA SRL pentru produsele din aur și serviciile ce implică realizarea de produse din aur, societatea comercială CONTEMPORIA ARTS SRL pentru produsele din argint si serviciile ce implică realizarea de produse din argint și a cardurilor cadou (denumite pe Site ”gift cards” sau ”Vouchere Cadou”).
Cumpărător – poate fi orice persoana fizică care are vârsta peste 18 ani sau persoană juridică sau orice entitate juridică care efectueaza o Comandă.
Utilizator – orice persoană fizică care are vârsta peste 18 ani sau persoană juridică înregistrată pe Site, care, prin finalizarea procesului de creare a Contului, și-a dat acordul cu privire la clauzele specifice site-ului din secțiunea Termene și Condiții.
Cont – sectiunea din Site ce poate fi accesată de Utilizator/Cumpărator printr-o adresă de e-mail si o parolă care conține informații despre Utilizator/Cumpărator si istoricul Cumpărătorului in Site. Utilizatorul este responsabil si se va asigura că toate informatiile introduse la crearea Contului sunt corecte, complete si actualizate.
Coșul meu – secțiune din Cont care permite Cumpărătorului/Utilizatorului să adauge Bunuri sau Servicii pe care dorește să le achiziționeze la momentul adăugării sau la un moment ulterior.
Site – magazinul online găzduit la adresa web contemporia.ro.
Comandă – un document electronic ce intervine ca formă de comunicare între Vânzător si Cumpărător prin care Cumpărătorul transmite Vânzătorului, prin intermediul Site-ului, intenția sa de a achiziționa Bunuri și Servicii de pe Site.
Bunuri și Servicii – orice produs sau serviciu listat pe Site care urmează a fi furnizate de către Vânzător Cumpărătorului ca urmare a Contractului încheiat.
Contract – reprezintă contractul la distanță încheiat între Vânzător si Cumpărător, fără prezența fizică simultană a Vânzătorului si Cumpărătorului, în temeiul căruia Vânzătorul transferă sau se angajează să transfere proprietatea asupra unor produse către Cumpărător sau se angajează să presteze un serviciu Cumpărătorului, iar Cumpărătorul plăteşte sau se angajează să plătească preţul acestora/acestuia.
Suport durabil – orice instrument care permite Vânzătorului sau Cumpărătorului să stocheze informaţii care îi sunt adresate personal, într-un mod accesibil pentru referinţe ulterioare pentru o perioadă de timp adecvată, în vederea informării, şi care permite reproducerea neschimbată a informaţiilor stocate.
Conținut – reprezintă toate informatiile de pe Site care pot fi vizitate, vizualizate sau altfel accesate prin utilizarea unui echipament electronic; continutul oricărui e-mail trimis Cumpărătorului de către Vânzător prin mijloace electronice și/sau orice alt mijloc de comunicare disponibil.
Tranzacție – încasarea sau rambursarea unei sume rezultată din vânzarea unui Bun și/sau Serviciu de către SC Contemporia SRL sau SC Contemporia Arts SRL, Cumpărătorului, prin utilizarea serviciilor procesatorului de carduri agreat de către Vănzător, indiferent de modalitatea de livrare.
Specificații – toate specificațiile si/sau descrierile Bunurilor si Serviciilor așa cum sunt precizate în descrierea acestora.
Preț – reprezintă contravaloarea Bunului sau Serviciului, pretinsă și solicitată de către Vânzător, Cumpărătorului/ Utilizatorului, evidențiată corespunzător acestora în pagina de produs din Site.
Document – prezentele Termene și Condiții.
- DOCUMENTE CONTRACTUALE
2.1. Prin înregistrarea unei Comenzi pe Site, Cumpărătorul este de acord cu forma de comunicare prin care Vânzătorul își derulează operațiunile comerciale (telefonic sau e-mail).
2.2. Notificarea primită de către Cumpărător (e-mail), după efectuarea Comenzii, are rol de informare și nu reprezintă acceptarea Comenzii.
2.3. Pentru motive justificate, Vânzătorul iși rezervă dreptul de a modifica cantitatea Bunurilor și/sau Serviciilor din Comandă. Dacă modifică cantitatea de Bunuri și/sau Servicii din Comandă va anunța Cumpărătorul la adresa de e-mail sau la numărul de telefon puse la dispoziția Vânzătorului la efectuarea Comenzii și va returna suma achitată.
2.4. Contractul între Vânzător și Cumpărător se consideră încheiat în momentul primirii de către Cumpărător de la Vânzător, prin intermediul poștei electronice (e-mail) a notificării de expediere a Comenzii.
2.5. Informațiile puse la dispoziție de catre Vânzător pe Site vor sta la baza Contractului, în completarea acestuia fiind certificatul de garanție emis de către Vânzător pentru Bunurile achiziționate.
- POLITICA DE VÂNZARE ONLINE
3.1. Comunicarea cu Vânzătorul se poate realiza prin interacțiunea directă cu acesta sau prin adresele menționate la secțiunea “contact” din Site.
3.2. Toate tarifele aferente Bunurilor și/sau Serviciilor prezentate pe Site sunt exprimate în lei (RON) si includ T.V.A..
3.3. În cazul plăților online Vânzătorul nu este/nu poate fi făcut responsabil pentru niciun alt cost suplimentar suportat de Cumpărător, incluzând dar nelimitându-se la comisioane de conversie valutară aplicate de către banca emitentă a cardului acestuia, în cazul în care moneda de emitere a acestuia diferă de RON. Responsabilitatea pentru această acțiune o poartă numai Cumpărătorul.
3.4. Toate informațiile folosite pentru descrierea Bunurilor si/sau a Serviciilor disponibile pe Site nu reprezinta o obligație contractuală din partea Vânzătorului, acestea fiind utilizate exclusiv cu titlu de prezentare.
- COMANDA
4.1. Cumărătorul poate efectua Comenzi pe Site, prin adăugarea Bunurilor și/sau Serviciilor dorite în coșul de cumpărături, urmând a finaliza Comanda efectuând plata prin una dintre modalitatile indicate expres. Odată adăugat în coșul de cumpărături, un Bun și/sau un Serviciu este disponibil pentru achiziție în măsura în care există stoc disponibil pentru aceasta. Adăugarea unui Bun/Serviciu în coșul de cumpărături, în lipsa finalizării Comenzii, nu atrage după sine înregistrarea unei comenzi, implicit nici rezervarea automată a Bunului/Serviciului.
4.2. Prin finalizarea Comenzii Cumpărătorul consimte că toate datele furnizate de acesta, necesare procesului de cumpărare, sunt corecte, complete și adevărate la data plasării Comenzii.
4.3. Prin finalizarea Comenzii, Cumpărătorul consimte că Vânzătorul poate să îl contacteze, prin orice mijloc disponibil / agreat de Vânzător, în orice situație în care este necesară contactarea Cumpărătorului.
4.4. O Comadă este considerată acceptată de Vânzător atunci când acesta expediază Cumpărătorului prin poșta electronică (e-mail), la adresa furnizată de Cumpărător în Comandă, factura aferentă Bunurilor și/sau Serviciilor comandate.
4.5. E-mailul de confirmare a primirii Comenzii, trimis automat de Site, nu reprezintă acceptarea Comenzii de către Vânzător.
4.6. Vânzătorul poate anula Comanda efectuată de către Cumpărător, în urma unei notificări prealabile adresate Cumpărătorului, fără nicio obligație ulterioară a vreunei părți față de cealaltă sau fară ca vreo parte să poată să pretindă celeilalte daune-interese în următoarele cazuri:
4.6.1. neacceptarea de către banca emitentă a cardului Cumpărătorului a tranzacției, în cazul plății online;
4.6.2. invalidarea tranzacției de către procesatorul de carduri agreat de CONTEMPORIA SRL/CONTEMPORIA ARTS SRL, în cazul plății online;
4.6.3. datele furnizate de către Cumpărător, pe Site sunt incomplete și/sau incorecte;
4.7. Cumpărătorul are dreptul să se retragă din Contract, respectiv să returneze un Bun sau să renunțe la un Serviciu, în termen de 14 zile calendaristice, fără invocarea niciunui motiv și fără a suporta alte costuri decât cele de livrare. Astfel, potrivit OUG nr 34/2014, perioada de returnare a unui Bun sau renunțare la un Serviciu expiră în termen de 14 zile de la:
– ziua în care Cumpărătorul intră în posesia fizică a ultimului Bun – în cazul în care Cumpărătorul comandă printr-o singură comandă produse multiple care vor fi livrate separat.
– ziua în care Cumparatorul intră în posesia fizică a ultimului Bun sau a ultimei piese – în cazul livrării unui produs care constă din mai multe loturi sau piese.
4.8. In cazul în care Cumpărătorul decide să se retragă din Contract, acesta va putea completa formularul de retur ce se regaseste la adresa https://contemporia.ro/termene-si-conditii/ sau va putea anunța intenția de retragere prin poștă electronică (e-mail) la adresa hello@contemporia.ro.
4.9. Expedierea Bunurilor pentru care s-a renunțat la cumpărare se face obligatoriu, dupa notificarea în scris a intenției prin poștă electronică (e-mail) la hello@contemporia.ro. Vânzătorul își rezervăm dreptul de a nu accepta primirea coletelor retur fără notificare scrisă prealabilă.
4.10. Adresa de retur a bunurilor pentru care s-a renunțat la cumpărare este: București, strada. Dumitru Pera, nr. 9, sector 6, cod poștal 060138.
4.11. În cazul în care Cumpărătorul solicită retragerea din Contract în cadrul termenului legal de retragere din contract, trebuie să returneze și eventualele cadouri care au însoțit produsul respectiv. În cazul în care Comanda este achitată, Vânzătorul va rambursa suma în maxim 14 (paisprezece) zile de la data informării Vânzătorului de către Cumpărător asupra deciziei sale de retragere din Contract. Suma va fi returnată după cum urmează:
- pentru Comenzile achitate cu card bancar -> prin restituire în contul din care a fost efectuată plata;
- pentru Comenzile achitate cu Op/iTransfer -> prin virament bancar;
- pentru Comenzile achitate ramburs -> prin restituirea contravalorii produsului în contul bancar transmis de client.
4.12. Vânzătorul va putea amâna rambursarea sumei până la primirea Bunurilor vândute sau până la primirea unei dovezi conform căreia acestea au fost expediate, în cazul în care nu s-a oferit să recupereze el însuși Bunurile (se va lua data cea mai recentă).
4.13. Daca Bunul este returnat într-o stare în care nu mai poate fi vândut ca nou (Bunul este deteriorat), ne rezervăm dreptul de a solicita o taxă pentru readucerea Bunului în stadiul inițial sau, la solicitarea Cumpărătorului, vom reexpedia Bunul, cheltuielile de livrare fiind suportate de către Cumpărător.
4.14. Diminuarea valorii Bunurilor returnate
- Deoarece, în cazul vânzărilor la distanță Cumpărătorul nu are posibilitatea de a verifica Bunurile înainte de încheierea contractului, acesta are dreptul de a se retrage din contract. Din același motiv, Cumpărătorului i se permite să testeze și să verifice Bunurile pe care le-a cumpărat în măsura în care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a Bunurilor.
- Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a Bunurilor, Cumpărătorul trebuie să le manipuleze și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin fizic real. De exemplu: Cumpărătorul trebuie doar să probeze un articol, nu să îl poarte la diverse ocazii.
- Cumpărătorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii Bunurilor care rezultă din manipulări altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării Bunurilor.
- În cazul în care Cumpărătorul își exercită dreptul de retragere după ce a utilizat Bunurile într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a acestora, Cumpărătorul este responsabil pentru eventuala diminuare a valorii Bunurilor.
- Accesoriile (cutie bijuterie, certificat de garanție, sacoșă cadou, mapă documente etc) aflate în cutia Bunului fac parte integrantă din Bun. Ca urmare, recomandăm Cumpărătorului atunci când își exercită dreptul de retragere din contract să îl returneze împreună cu toate accesoriile acestuia.
- Bunurile returnate ce prezintă urme de uzură (pete, zgârieturi, îndoituri, fisuri, lovituri, pietre lipsă etc.) se acceptă retur numai după aducerea lor la conformitate, implicând costurile de reparare, înlocuire a eventualelor piese deteriorate. Valorea finală se stabilește în funcție de valoarea pieselor ce trebuie înlocuite și a manoperei de recondiționare sau ca diferența dintre valoarea inițială a produsului nou și valoarea de revânzare a produsului folosit.
- Orice diminuare a valorii Bunurilor rezultată din manipularea acestora altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării Bunurilor este în responsabilitatea Cumpărătorului. Pentru claritate, din prețul total al Bunului returnat, Vânzătorul va reține o sumă de bani ce reprezintă diminuarea valorii Bunului. Contravaloarea taxei de diminuare va fi comunicată Cumpărătorului la recepționarea Bunurilor returnate.
4.15. În cazul în care un Bun și/sau Serviciu comandat de către Cumpărător, nu poate fi livrat de către Vânzător, acesta din urmă va informa Clientul/Cumpărătorul asupra acestui fapt și va returna în contul Cumpărătorului contravaloarea Bunului și/sau Serviciului, în termen de maxim 7 (șapte) zile de la data la care Vânzătorul a luat la cunoștință acest fapt sau de la data la care Cumpărătorul și-a exprimat în mod expres intenția de reziliere a Contractului.
4.16. Bunurile comercializate de Vânzător pe Site, cu excepția celor listate în secțiunea ”Produse disponibile imediat” și ”Produse de îngrijire”, nu se află în stoc. Bunurile intră în producție după acceptarea comenzii de către Vânzător.
- 5. BUNURI/SERVICII PENTRU CARE NU SE ASIGURĂ DREPTUL DE RETRAGERE
5.1. Sunt exceptate de la dreptul de retragere din Contract următoarele:
5.1.1. contractele de prestări de servicii, după prestarea completă a serviciilor, dacă executarea a început cu acordul prealabil expres al Cumpărătorului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul la retragere după executarea completă a Contractului de către Vânzător;
5.1.2. furnizarea de Bunuri si/sau servicii al căror preţ depinde de fluctuaţiile de pe piaţa financiară pe care Vânzătorul nu le poate controla şi care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere;
5.1.3. furnizarea de Bunuri confecţionate după specificaţiile prezentate de Cumpărător sau personalizate în mod clar;
5.1.4. furnizarea de conţinut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă prestarea a început cu acordul prealabil expres al Cumparatorului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul la retragere.
- CONFIDENȚIALITATE
6.1. CONTEMPORIA SRL/ CONTEMPORIA ARTS SRL va păstra confidentialitatea informatiilor de orice natură pe care le furnizati. Dezvăluirea informațiilor furnizate se va putea face doar în condițiile menționate în prezentul Document.
- FACTURARE – PLATĂ
7.1. Prețurile Bunurilor și Serviciilor afișate în cadrul site-ului www.contemporia.ro includ T.V.A. conform legislatiei în vigoare.
7.2. Modalitățile de plată disponibile pentru Comenzile efectuate pe www.contempoira.ro sunt:
- Plata ramburs: la livrararea Bunurilor pentru Comenzi cu valoare mai mică de 700 lei (RON);
- Card bancar: cardurile acceptate sunt: Maestro / VISA / Mastercard;
- Virament bancar: după plasarea comenzii Cumpărătorul va primi prin poșta electronică (e-mail) datele necesare efectuării viramentului bancar;
- Voucher cadou: dacă Cumpărătorul deţine unul sau mai multe Vouchere Cadou Contemporia, are posibilitatea de a le utiliza pentru a achita parţial sau integral Comanda pe Site.
7.3. Prețul, modalitatea de plată și termenul de plată sunt specificate în fiecare Comandă. Vânzătorul va emite către Cumpărător o factură pentru Bunurile și Serviciile livrate, obligația Cumpărătorului fiind să furnizeze toate informațiile necesare emiterii facturii conform cu legislația în vigoare.
7.4. Vânzătorul va transmite Cumpărătorului factura aferentă Comenzii ce conține Bunuri și/sau Servicii vândute de CONTEMPORIA SRL/ CONTEMPORIA ARTS SRL precum şi pentru orice alte plăți aferente Comenzii, în format fizic și/sau electronic, prin adăugarea facturii în coletul de livrare a Bunurilor sau prin poștă electronică, la adresa de e-mail menționată de Cumpărător în Comandă.
7.5. Prin trimiterea Comenzii, Cumpărătorul iși exprimă acordul să primească facturile în format fizic și/sau electronic prin adăugarea facturii în coletul de livrare a Bunurilor sau prin intermediul poștei electronice, la adresa de e-mail menționată în Comandă.
7.6. Datele cardului de plată ale Utilizatorului/ Cumpărătorului nu vor fi accesibile CONTEMPORIA SRL/ CONTEMPORIA ARTS SRL si nici nu vor fi stocate de către CONTEMPORIA SRL/ CONTEMPORIA ARTS SRL, ci de către procesatorul de plăți integrat în Site, entitate autorizată să presteze servicii de stocare date de identificare a cardului, despre a cărei identitate Utilizatorul/ Cumpărătorul va fi informat, anterior introducerii datelor.
7.7. CONTEMPORIA SRL și CONTEMPORIA ARTS SRL furnizează serviciul în domeniul înregistrării și stocării datelor cardului de plată a utilizatorului prin intermediul entității autorizată să presteze servicii de stocare a datelor de card, NETOPIA FINANCIAL SERVICES S.R.L., înregistrată la Registrul Comerțului sub nr. J40/12763/2020, cod unic de înregistrare RO43131360, cu sediul în Bd. Dimitrie Pompeiu 9-9A, IRIDE BUSINESS PARK, Clădirea 24, etaj 4, Sector 2, București, 020335.,
- LIVRAREA BUNURILOR
8.1. Vânzătorul va asigura ambalarea corespunzătoare a Bunurilor și va asigura transmiterea documentelor însoțitoare.
8.2. Livrarea este gratuită pe teritoriul României pentru Comenzi cu valoare mai mare de 450 lei (RON).
8.3. Livrarea Comenzilor pe teritoriul României este asigurată după cum urmează:
- Pentru localitatea București Cumpărătorul poate opta pentru livrarea Comenzii prin compania de curierat Sinapseria, costul fiind de 18 lei (RON) sau 25 lei (RON) pentru opțiunea de plată ramburs a Comenzii;
- Pentru localități de pe teritoriul României, cu excepția Bucureștiului, Cumpărătorul poate opta pentru livrarea Comenzii prin compania de curierat FedEx TNT, costul fiind de 20 lei (RON) sau 25 lei (RON) pentru opțiunea de plată ramburs a Comenzii;
- Pentru localități de pe teritoriul României Cumpărătorul poate opta pentru livrarea Comenzii prin compania de curierat Sameday, serviciul Easybox, costul fiind de 15 lei (RON).
8.4. Livrarea Comenzilor în afara teritoriului României este asigurată de compania de curierat DHL. Costurile de livrare pentru fiecare țară pot fi vizualizate aici.
- GARANȚII
9.1. Toate Bunurile comercializate prin Site, de către CONTEMPORIA SRL și CONTEMPORIA ARTS SRL beneficiază de condiții de garanție conforme legislației în vigoare.
9.2. Toate Bunurile de folosință îndelungată comercializate prin Site, de către CONTEMPORIA SRL și CONTEMPORIA ARTS SRL sunt însoțite de certificate de garanție, excepție fac Bunurile de consum din categoria ”Produse de îngrijire”: Lavetă pentru curățarea și lustruirea bijuteriilor din argint, Lavetă pentru curățarea și lustruirea bijuteriilor din aur, Soluție pentru curățarea bijuteriilor din argint, Soluție pentru curățarea bijuteriilor din aur.
9.3. Răspunderea Vânzătorului este angajată dacă lipsa de conformitate apare într-un termen de 3 ani de zile calculat de la data livrării produsului.
9.4. Nu se consideră a fi lipsă de conformitate dacă în momentul încheierii contractului de vânzare-cumpărare Cumpărătorul a cunoscut sau nu putea, în mod rezonabil, să nu cunoască această lipsă de conformitate ori dacă lipsa de conformitate își are originea în materialele furnizate de consumator.
9.5. În perioada de garanție, Cumpărătorul beneficiază de următoarele drepturi:
9.5.1. dreptul de a beneficia de produse conforme cu specificațiile cuprinse în Comandă;
9.5.2. dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau dreptul de a solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepţia situaţiei în care măsura este imposibilă sau disproporţionată.
9.5.2.1. o măsură reparatorie va fi considerată ca imposibilă dacă Vânzătorul nu poate asigura produse identice pentru înlocuire sau piese de schimb pentru reparare, inclusiv ca urmare a lipsei utilajelor sau a tehnologiei aferente.
9.5.2.2. orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între Vânzător şi Cumpărător, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru Cumpărător, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a predat produsul vânzătorului ori persoanei desemnate de acesta pe baza unui document de predare-preluare.
9.5.3. dreptul de a solicita o reducere corespunzătoare a prețului sau rezoluțiunea contractului în oricare dintre următoarele cazuri:
9.5.3.1. dacă nu beneficiază nici de repararea, nici de înlocuirea produsului;
9.5.3.2. dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie într-o perioadă de timp rezonabilă;
9.5.3.3. dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie fără inconveniente semnificative pentru consumator.
9.5.4. Dreptul de a fi protejat împotriva riscului de a achiziționa un produs sau de a i se presta un serviciu care ar putea să îi prejudicieze viața, sănătatea sau securitatea ori să îi afecteze drepturile și interesele legitime;
9.5.5. dreptul de a fi informat complet, corect și precis asupra caracteristicilor esențiale ale produselor și serviciilor, astfel încât decizia pe care o adoptă în legătură cu acestea să corespundă cât mai bine nevoilor, precum și de a fi educat în calitatea lui de Cumpărător. În acest sens, înaintea efectuării oricărei comenzi, Cumpărătorul poate solicita informații suplimentare la numarul de telefon 0746 175 826 (L – V 10:00 – 16:00), la adresa de e-mail hello@contemporia.ro sau prin intermediul formularului de contact disponibil pe www.contemporia.ro/contact;
9.6. În perioada de garanție comercială de 3 ani Cumpărătorul beneficiază de o serie de servicii postcumpărare gratuite care cuprind curățare, lustruire, replacare cu rodiu, în măsura în care bijuteriile cumpărate permit efectuarea unor astfel de operațiuni.
9.7. Predarea bijuteriilor pentru reparație, înlocuire, retuș sau întreținere în baza garanției de conformitate se face prin curier sau de către Client sau un împuternicit al acestuia, la adresa din București: strada Dumitu Pera, nr. 9, sector 6. Aceste servicii se preiau și se execută în termen de maxim 15 zile calendaristice de la data recepționării Bunurilor.
9.8. Reparația, retușul sau alte proceduri de întreținere vor fi executate doar dacă aceste operațiuni nu presupun riscuri care ar putea afecta rezistența sau modelul bijuteriilor.
9.9. Expedierea Bunurilor pentru reparație, înlocuire, retuș sau întreținere ori a celor pentru care s-a renunțat la cumpărare se face obligatoriu, dupa notificarea în scris a intenției prin poștă electronică (e-mail) la hello@contemporia.ro. Vânzătorul își rezervăm dreptul de a nu accepta primirea coletelor retur fără notificare scrisă prealabilă.
9.10. Drepturile conferite prin lege Cumpărătorului de garanția de conformitate nu sunt afectate în nici un fel prin garanția comercială oferită de S.C. CONTEMPORIA S.R.L. și S.C. CONTEMPORIA ARTS S.R.L., în calitate de Vânzător, în favoarea Cumpărătorului.
9.11. Drepturile de care beneficiază Cumpărătorul pe perioada de garanție vor putea fi exercitate de acesta doar dacă Cumpărătorul informează S.C. CONTEMPORIA S.R.L. sau S.C. CONTEMPORIA ARTS S.R.L. despre lipsa de conformitate/deficiențele constatate în termen de 2 luni de la data constatării acestora.
9.12. În vederea exercitării drepturilor conferite prin garanția contractuală, Cumpărătorul este obligat a însoți orice reclamație sau solicitare de reparație cu Certificatul de garantie care însoțește Bunul la cumpărare.
9.13. Cauze care atrag pierderea garanției: Cumpărătorul poate pierde garanția constituită în baza prezentului contract atunci când se face vinovat de săvârșirea unor acțiuni/inacțiuni, după cum urmează:
9.13.1. Nerespectarea instrucțiunilor de utilizare și îngrijire a produsului achiziționat, așa cum sunt acestea menționate în cadrul acestui Document.
9.13.2. Executarea unor lucrări de reparare/modificare a produselor achiziționate de către Cumpărător personal sau prin intermediul unor persoane neautorizate ori în alte ateliere decât cele proprii ale Vânzătorului astfel cum acestea au fost indicate în cuprinsul prezentului contract.
9.13.3. Manipularea neadecvată a Bunurilor, de exemplu, dar fără a se limita la: lovituri, zgârieturi, îndoiri, deformări.
9.13.4. Pierderea certificatului de garantie.
9.13.5. Neaducerea la cunoștința Vânzătorului a deficiențelor/lipsurilor de conformitate a Bunurilor în termen de 2 luni de la data constatării acestora.
9.12. Defecțiunile apărute din nerespectarea recomandărilor menționate în continuare pot atrage după sine pierderea garanției.
a) Păstrați bijuteriile în cutiile primite la achiziționarea produselor sau în alte cutii destinate bijuteriilor.
b) Nu purtați bijuteriile în timpul activităților casnice/ brute.
c) Nu purtați bijuteriile în timpul activităților fizice intense.
d) Evitați contactul bijuteriilor cu substanțele chimice, parfum, produse cosmetice, soluții acide, ulei de motor, substanțe ce conțin sulf, acestea ar putea duce la oxidarea metalului.
e) Purtați cu grijă bijuteriile cu pietre și perle deoarece montura acestora nu rezistă șocurilor mecanice.
f) Purtați cu grijă bijuteriile ce cuprind elemente subțiri, acestea nu rezistă șocurilor mecanice.
g) Placarea cu rodiu este un procedeu prin care bijuteriile sunt acoperite cu un strat foarte subțire din acest metal pentru a le conferi mai multă strălucire și rezistență și/ sau pentru a le modifica culoarea: rodiu negru/ rodiu alb.
Ca urmare a purtării bijuteriilor astfel placate, stratul de rodiu dispare treptat prin uzură mecanică (frecare), de aceea vă recomandăm să evitați purtarea acestor bijuterii, în special a inelelor, în timpul activităților fizice intense, al treburilor casnice sau brute.
h) Nu încercați să curățați bijuteriile utilizând substanțe de uz domestic: bicarbonat, praf de curățat vase, detegent de vase etc. Aceste substanțe ar putea duce la zgârierea și/sau mătuirea metalului, pietrelor și perlelor.
i) Nu încercați să curățați montura pietrelor cu ajutorul acelor sau al altor obiecte ascuțite care ar putea deteriora piatra ori montura acesteia.
j) Dacă vă doriți să curățați personal bijuteria, vă recomandăm să utilizați laveta specială care însoțește bijuteria la achiziționare și care este impregnată cu o soluție specială anti-oxidare.
k) În funcție de gradul utilizării, vă recomandăm ca bijuteriile să fie examinate și curățate de către un bijutier cel puțin o dată pe an.
9.13. Contemporia SRL și Contemporia Arts SRL sunt autorizate conform legislației în vigoare să efectueze operațiuni cu metale și pietre prețioase de către Autoritatea Natională pentru Protecția Consumatorului – Divizia Metale Pețioase, Pietre Prețioase si Proces Kimberley (DMPPPPK) după cum urmează:
a) Contemporia SRL conform certificatului de autorizare numarul 00009020 din data de 29.10.2014,
b) Contemporia Arts SRL conform certificatului de autorizare numărul 0011107 din data de 24.02.2020
9.14. Bijuteriile Contemporia realizate din metale prețioase prezintă ștanțate 3 mărci ce garantează puritatea metalului din care sunt realizate conform legislației în vigoare, OUG 10/2018 privind regimul metalelor preţioase şi pietrelor preţioase în România:
- a) Marca de responsabilitate proprie după cum urmează:
grupul de litere ”CTP” pentru Contemporia SRL
grupul de litere ”CTPA” pentru Contemporia Arts SRL
b) Marca de titlu (925 pentru argint, 585 pentru aur 14K, 750 pentru aur 18K etc),
c) Marca de stat ștanțată de către Autoritatea Natională pentru Protecția Consumatorului – Divizia Metale Pețioase, Pietre Prețioase si Proces Kimberley (DMPPPPK).
În cazul bijuteriilor din aur cu greutatea sub 1 gram, a celor din argint cu greutatea sub 2 grame, a bijuteriilor fine, de mici dimensiuni sau al căror aspect ori integritate poate fi periclitată prin ștanțare, există posibilitatea să fie ștanțate doar cu marca de stat sau există posibilitatea ca mărcile să nu fie aplicate, caz în care bijuteriile vor fi comercializate însoţite de certificatul de testare.
- CONDIȚII DE UTILIZARE A SITE-ULUI
10.1. Accesul în vederea utilizarii Site-ului și efectuării unei Comenzii îi este permis oricărui Utilizator/Cumpărător, cât timp utilizează Site-ul în conformitate cu prezentul Document și reglementările aplicabile.
10.2. Utilizarea abuzivă a Site-ului sau pentru alte scopuri decât cele autorizate expres de CONTEMPORIA SRL și CONTEMPORIA ARTS SRL este interzisă, iar CONTEMPORIA SRL și CONTEMPORIA ARTS SRL nu vor fi responsabile pentru nicio pagubă cauzată de o utilizare neautorizată. Cu precădere, următoarele acțiuni sunt interzise:
- nerespectarea obligatiilor de plată sau a oricăror obligații față de Vânzător;
- realizarea de Comenzi în alte scopuri decât achiziționarea de Bunuri sau Servicii;
- oferirea de informații false, inexacte, neactualizate la crearea Contului, inclusiv indicarea unei identități false, prin orice mijloace (de exemplu, prin utilizarea unei adrese de e-mail, nume, pseudonim sau altfel);
- crearea mai multor Conturi de aceeași persoană fizică sau persoană juridică;
- nerespectarea confidențialității detaliilor de conectare la Cont;
- întreprinderea de acțiuni care sunt ilegale, imorale, împotriva securității publice sau alte acțiuni ori omisiuni care încalcă orice reglementări aplicabile;
- utilizarea oricărui tip de instrument software extern care poate perturba operarea normală a Site-ului;
- încercarea de a interveni în funcționarea serverelor de găzduire sau a Site-ului prin orice moduri;
- cesionarea, copierea, decompilarea sau încercarea de a descoperi codul sursa al Site-ului sau al conținutului acestuia;
- utilizarea oricărui robot, algoritm sau a altor mijloace automatizate pentru a citi codul sursa sau pentru a extrage date din Site;
- încercarea de a testa sau scana vulnerabilitatea oricărui sistem din Site, accesând orice servere sau servicii din Site care nu sunt publice, făra autorizare, inclusiv încercarea de a interveni în funcționarea serverelor de găzduire sau a Site-ului prin orice moduri;
- întreprinderea de acțiuni capabile să dăuneze intereselor CONTEMPORIA SRL și/sau CONTEMPORIA ARTS SRL, direct sau indirect, prin orice mod, inclusiv, dar fără a se limita la formularea unor declarații injurioase, îndreptate în mod direct sau indirect împotriva CONTEMPORIA SRL sau CONTEMPORIA ARTS SRL, a angajaților și reprezentanților săi sau partenerilor săi, precum și cu privire la sistemul informatic pus la dispoziție de către CONTEMPORIA SRL și CONTEMPORIA ARTS SRL, adoptarea unor poziții publice care pot avea un impact negativ asupra CONTEMPORIA SRL sau CONTEMPORIA ARTS SRL sau serviciilor prestate de aceastea;
10.3. Pentru motive justificate, în cazul nerespectării dispozițiilor din prezentul Document sau a dispozițiilor legale, CONTEMPORIA SRL și CONTEMPORIA ARTS SRL își rezervă dreptul de a aplica una sau mai multe măsuri corective, precum:
- suspendarea sau închiderea Contului sau restricționarea în orice alt mod a accesului la Site sau la funcționalități din Site (de exemplu, în cazul unor încălcări repetate sau grave, cum ar fi furnizarea de informații false la crearea Contului, utilizarea datelor personale ale altei persoane);
- limitarea sau suspendarea accesului Utilizatorului/Cumpărătorului în vederea efectuării de Comenzi (de exemplu, în cazul lansării în mod frecvent de Comenzi false, care sunt ulterior anulate);
- restricționarea accesului Utilizatorului/Cumpărătorului la unele din modalitățile de plată acceptate (de exemplu, în cazul plasării de Comenzi multiple pentru care modalitatea de plata aleasă se dovedește a nu avea fonduri suficiente pentru onorarea Comenzilor);
10.5. Pentru detectarea încălcărilor, CONTEMPORIA SRL și CONTEMPORIA ARTS SRL poate folosi software sau tehnologie automată sau verificările se pot realiza de către o persoană, manual. În orice situație, decizia cu privire la încălcare și/sau aplicarea unei măsuri corective este luată de o persoană.
10.6.Orice exemple furnizate de CONTEMPORIA SRL și CONTEMPORIA ARTS SRL în cadrul prezentului Document, inclusiv referitoare la tipurile de acțiuni interzise sau măsuri corective, au caracter pur exemplificativ. Măsurile corective adoptate de CONTEMPORIA SRL și CONTEMPORIA ARTS SRL pot varia de la caz la caz, în funcție de fiecare situație, fiind adaptate particularităților specifice ale fiecărei situații.
10.7. Măsurile corective vor fi proporționale și vor ține cont de interesele persoanelor implicate, de toate faptele și circumstanțele relevante care rezultă din informațiile aflate la dispoziția CONTEMPORIA SRL și CONTEMPORIA ARTS SRL.
10.8 Măsurile corective vor fi luate cu înștiințarea în prealabil a persoanei asupra căreia se răsfrâng. Cu toate acestea, în situații excepționale, când natura încălcării o impune, CONTEMPORIA SRL și CONTEMPORIA ARTS SRL poate lua măsuri corective fără înștiințarea prealabilă. CONTEMPORIA SRL și CONTEMPORIA ARTS SRL vor informa de îndată persoana afectată cu privire la:
- măsura corectivă și, acolo unde este cazul, durata pentru care se aplică;
- motivele și faptele care au stat la baza măsurii corective;
- după caz, informații din care să reiasă dacă măsura corectivă a fost luată în privința unui Conținut ilegal detectat sau identificat prin mijloace automatizate;
- faptele și temeiul juridic sau dispozițiile relevante din acest Document pe care măsura corectivă s-a întemeiat, după caz;
- informații despre căile de atac disponibile.
- CESIONAREA SI SUBCONTRACTAREA
11.1 Vânzătorul poate cesiona și/sau subcontracta o terță parte pentru Servicii ce țin de onorarea Comenzii, cu informarea Cumpărătorului, nefiind necesar acordul acestuia. Vânzătorul va fi întotdeauna responsabil față de Cumpărător pentru toate obligațiile contractuale.
- PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
12.1. Cumpărătorul va avea în vedere că pentru accesarea și utilizarea Site-ului, datele sale cu caracter personal sunt prelucrate de către CONTEMPORIA SRL și/sau CONTEMPORIA ARTS SRL, în conformitate cu propria Politică de Confidențialitate , disponibilă aici, și care face parte integrantă din prezentul Document. (link pe aici către)
- FOLOLSIREA COOKIE-URILOR
13.1. Vezi Politica de Cookies, care face parte din prezentul Document.
- COMUNICARI COMERCIALE
14.1. Cumpărătorul/Utilizatorul își poate modifica în orice moment opțiunea cu privire la acordul dat Vânzătorului pentru Comunicările Comerciale conținând informații generale și tematice, inclusiv informații cu privire la oferte sau promoții, după cum urmează:
14.1.1. prin accesarea link-ului de dezabonare afișat în Comunicările Comerciale primite de la Vânzător; sau
10.1.2. prin contactarea Vânzătorului.
14.2. prin adaugarea de Bunuri sau Servicii in secțiunea din Cont:
“Coșul meu”, Vânzătorul va transmite Cumpărătorului/Utilizatorului Comunicări Comerciale cu privire:
– la modificarea prețului Bunurilor sau Serviciilor adaugate în secțiunea “Coșul meu”,
– la recomandări de Bunuri sau Serviciilor similare cu cele adăugate în secțiunea “Coșul meu”,
– la existența Bunurilor sau Serviciilor în secțiunea “Coșul meu”, și
– disponibilitate stoc Bunuri sau Serviciilor adăugate în secțiunea “Coșul meu”.
“Favorite”, Vânzătorul va transmite Cumpărătorului/Utilizatorului Comunicări Comerciale cu privire:
– la modificarea prețului Bunurilor sau Serviciilor adăugate în secțiunea “Favorite”,
– la recomandări de Bunuri sau Servicii similare cu cele adăugate în secțiunea “Favorite”, și
– disponibilitate stoc sau Serviciilor Bunuri adăugate în secțiunea “Favorite”.
14.3. În urma achizitionării unui Bun sau Serviciu, Vânzătorul va transmite Cumpărătorului/Utilizatorului Comunicări Comerciale cu privire la:
– sugestii de Bunuri sau Servicii recomandate a fi utilizate împreună cu Bunul sau Serviciul achiziționat.
14.4. Clientul/Utilizatorul se poate dezabona, în orice moment, de la Comunicările Comerciale menționate la punctul 14.3. de mai sus prin accesarea link-ului de dezabonare afișat în mesajele comerciale primite de la CONTEMPORIA SRL ȘI/SAU CONTEMPORIA ARTS SRL sau prin contactarea CONTEMPORIA SRL ȘI/SAU CONTEMPORIA ARTS SRL în acest sens.
14.5. De asemenea, pentru îmbunătățirea ofertei de Bunuri și Servicii și a experienței de cumpărare, CONTEMPORIA SRL ȘI/SAU CONTEMPORIA ARTS SRL vor folosi datele Cumpărătorului pentru efectuarea de cercetări de piață și sondaje de opinie. Informațiile obținute în urma acestor cercetari de piață și a sondajelor de opinie nu vor fi utilizate în scopuri publicitare, ci doar în cele menționate mai sus. Răspunsurile Cumpărătorului la cercetările de piață și sondajele de opinie nu vor fi asociate cu identitatea Cumpărătorului și nici transmise către terți și nici nu vor fi publicate. Cumpărătorului poate obiecta la utilizarea datelor în scopuri de cercetare de piață și sondaje de opinie în orice moment, prin accesarea link-ului de dezabonare afișat în mesaj sau prin contactarea CONTEMPORIA SRL ȘI/SAU CONTEMPORIA ARTS SRL.
- DREPTUL DE PROPRIETATE INTELECTUALĂ
15.1. Conținutul, astfel cum este definit în preambul, incluzând dar nelimitându-se la logo-uri, reprezentări stilizate, simboluri comerciale, imagini statice, imagini dinamice, text și/sau conținut multimedia prezentate pe Site, sunt proprietatea exclusivă a CONTEMPORIA SRL și/sau CONTEMPORIA ARTS SRL, acestora fiindu-le rezervate toate drepturile obținute în acest sens în mod direct sau indirect (prin licențe de utilizare și/sau publicare).
15.2. Cumpărătorului/Utilizatorului nu îi este permisă copierea, distribuirea, publicarea, transferul către terțe părți, modificarea și/sau alterarea, utilizarea, legarea la, expunerea, includerea oricărui Conținut în orice alt context decât cel original intenționat de CONTEMPORIA SRL și/sau CONTEMPORIA ARTS SRL, includerea oricărui Conținut în afara Site-ului, îndepărtarea însemnelor care semnifică dreptul de autor al CONTEMPORIA SRL și/sau CONTEMPORIA ARTS SRL asupra Conținutului precum și participarea la transferul, vânzarea, distribuția unor materiale realizate prin reproducerea, modificarea sau afișarea Conținutului, decât cu acordul scris expres al CONTEMPORIA SRL și/sau CONTEMPORIA ARTS SRL.
15.3. Orice Conținut la care Cumpărătorul/Utilizatorul are și/sau obține acces prin orice mijloc, se află sub incidența Documentului, în cazul în care Conținutul nu este însoțit de un acord de utilizare specific și valid încheiat între CONTEMPORIA SRL și/sau CONTEMPORIA ARTS SRL și acesta, și fără nicio garanție implicit sau expres formulată din partea CONTEMPORIA SRL și/sau CONTEMPORIA ARTS SRL cu referire la acel Conținut.
15.4. Cumpărătorul/Utilizatorul poate copia, transfera și/sau utiliza Continut numai in scopuri personale sau non-comerciale, numai în cazul în care acestea nu intră în conflict cu prevederile Documentului.
15.5. In cazul în care CONTEMPORIA SRL și/sau CONTEMPORIA ARTS SRL conferă Cumpărătorului/Utilizatorului dreptul de a utiliza sub formă descrisă într-un acord de utilizare distinct un anumit conținut, la care Cumpărătorul/Utilizatorul are sau obține acces în urma acestui acord, acest drept se extinde numai asupra acelui sau acelor conținuturi definite în acord, numai pe perioada existenței acestuia sau acestor conținuturi pe site sau a perioadei definite în acord, conform condițiilor definite, în cazul în care acestea există și nu reprezintă un angajament contractual din partea CONTEMPORIA SRL și/sau CONTEMPORIA ARTS SRL pentru respectivul Cumpărător/Utilizator sau oricare alt terț care are/obține acces la acest conținut transferat, prin orice mijloc ți care ar putea fi sau este prejudiciat în orice mod de pe urma acestui conținut, în timpul sau după expirarea acordului de utilizare.
15.6. Niciun Conținut transmis către Utilizator sau Cumpărător, prin orice mijloc de comunicare (electronic, telefonic, etc) sau dobândit de acesta prin accesare, vizitare și/sau vizualizare nu constituie o obligație contractuală din partea CONTEMPORIA SRL și/sau CONTEMPORIA ARTS SRL si/sau al angajatului/prepusului CONTEMPORIA SRL și/sau CONTEMPORIA ARTS SRL care a mijlocit transferul de Conținut, în cazul în care aceasta exista, față de respectivul conținut.
15.7. Este interzisa orice utilizare a Conținutului în alte scopuri decât cele permise expres prin prezentul Document sau de acordul de utilizare care îl insoțește, în cazul în care acesta exista.
- FORȚA MAJORĂ
16.1. Nici una din părți nu va fi răspunzătoare pentru neexecutarea obligațiilor sale contractuale, dacă o astfel de neexecutare la termen și/sau în mod corespunzător, total sau parțial este datorată unui eveniment de forță majoră. Forța majoră este evenimentul imprevizibil, în afara controlului părților și care nu poate fi evitat.
16.2. Dacă în termen de 15 (cincisprezece) zile de la data producerii lui, respectivul eveniment nu încetează fiecare parte va avea dreptul să notifice celeilalte părți încetarea de plin drept a contractului făra ca vreuna dintre ele să poată pretinde celeilalte alte daune-interese.
- LEGEA APLICABILĂ – JURISDICȚIA. SESIZĂRI ȘI RECLAMAȚII. SOLUȚIONAREA ALTERNATIVĂ A LITIGIILOR (SAL/SOL)
17.1. Prezentul document este supus legii române. În cazul unor eventuale litigii apărute între Vânzător și Utilizatori/ Cumpărători se va încerca întâi rezolvarea pe cale amiabilă a acestora. Prezentul capitol și procedura de mai jos reprezentă o dovadă a disponibilității Vânzătorului de a soluționa rapid, eficient, amiabil, alternativ, extra-judiciar, sesizările/reclamațiile/litigiile în care este parte, uzitând de toate mecanismele și măsurile legale aplicabile în România.
17.2. Pentru sesizări sau reclamații legate de Bunul și/sau Serviciul achiziționat, funcționalitățile Site-ului sau Conținut ilegal, Utilizatorii / Cumpărătorii sau orice alte persoane interesate au la dispoziție oricând posibilitatea transmiterii respectivei reclamații prin formularul de contact disponibil în cadrul Site-ului: https://contemporia.ro/contact/ sau prin poșta electronică (e-mail) la adresa hello@contemporia.ro.
CONTEMPORIA SRL și/sau CONTEMPORIA ARTS SRL va informa pe cel care a facut o sesizare sau reclamație cu privire la acceptarea acesteia și acolo unde este cazul cu privire la decizia luată, cu condiția să i se fi furnizat datele de contact. Termenul maxim de soluționare a reclamațiilor sau a sesizărilor este de 30 de zile calendaristice de la data primirii acestora.
In cazul în care Utilizatorii / Cumpărătorii sau orice alte persoane interesate:
– nu primesc un răspuns la expirarea celor 30 zile de la Vânzător; sau
– primesc un raspuns peste acest termen de la Vânzător; sau
– sunt nemulțumiți asupra modului în care a fost gestionată sesizarea/reclamația de către Vânzător;
pot apela la procedurile alternative de solutionare (SAL/SOL) prezentate mai jos si ulterior instanțelor de judecată competente conform art. 17.7 din prezentul document.
17.4. SAL reprezintă un mecanism alternativ sistemului judiciar, prin care este oferită consumatorilor posibilitatea de soluţionare a litigiilor potențiale, atunci când se confruntă cu o problemă legată de achiziționarea unui Bun și/sau a unui Serviciu. Astfel, sesizările sau reclamațiile împotriva comercianților vor fi prezentate voluntar de către consumatori, urmând a fi soluționate într-un mod independent, imparțial, transparent, rapid și echitabil. Accesarea acestei modalități alternative de soluționare poate fi realizată atât online conform pct. 17.5 de mai jos, cât și prin metodele clasice, pe suport hârtie sau pe alt suport durabil.
17.5. În vederea soluționării alternative a litigiilor, sesizarea sau reclamația Cumpărătorului poate fi depusă în scris direct la Direcția de Soluționare Alternativă a Litigiilor a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor la următoarele date de contact: adresa: București, Bulevardul Aviatorilor nr. 72, sector 1, cod poștal 011865, tel: 021.307.67.69; fax: 021.314.34.62, e-mail: dsal@anpc.ro. Direcția Alternativă de Soluționare a Litigiilor a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor este competentă să soluționeze alternativ litigiile naționale și transfrontaliere care decurg din contractele de vânzare sau contractele de servicii încheiate cu un comerciant care își desfășoară activitatea în România și este inclusă în lista entităților SAL la nivel european, disponibil la urmatorul link: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.adr.show2”.
17.6.
Având în vedere dispozitiile Regulamentului (UE) nr. 524/2013 privind soluționarea online a litigiilor în materie de consum și de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 și a Directivei 2009/22/CE, Utilizatorul/Cumpărătorul are posibilitatea de a opta pentru soluționarea pe cale extrajudiciară a eventualelor litigii, și prin utilizarea platformei europene de soluționare online a litigiilor (platforma SOL), instrument digital creat de Comisia Europeană pentru a facilita soluționarea independentă, imparțială, transparentă, eficace, rapidă și echitabilă, pe cale extrajudiciară, a litigiilor care privesc obligațiile contractuale rezultate din contractele de vânzare sau de prestare de servicii online dintre un consumator care iși are reședința în Uniunea Europeană și un comerciant stabilit în Uniunea Europeană. În acest sens, poate fi accesat link-ul: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=RO?ref=footer_4_5
17.7.
SAL si SOL nu reprezintă două mecanisme diferite pentru soluționarea eventualelor sesizări/reclamații. Cumpărătorul înțelege că souționarea alternativă a litigiilor și soluționarea online a litigiilor subzistă ca un singur mecanism, reprezentând unul și același instrument existând între acestea o identitate de scop, obiect și finalitate. Cumpărătorul înțelege că distincția dintre SAL și respectiv SOL este reprezentată de modalitatea de accesare/ formatul inițial al respectivei sesizări/reclamații, astfel încât în cazul SAL forma de adresare a consumatorului este una de tip clasic, în scris (pe email, pe cale postală) pe care în cazul SOL, consumatorul optează pentru utilizarea completării unui formular existent pe o platfoma digitală, exclusiv online.
17.8.
În cazul în care soluționarea amiabilă ori alternativa a sesizărilor/ reclamațiilor/ litigiilor nu va fi posibilă, ori nu se va ajunge la un consens mutual, acestea vor fi soluționate de către instanțele judecătorești române competente din Municipiul București.